Ha a közzétételi díjat már több napja elutalta, de a MÁK-igazolást még nem kapta meg, akkor ellenőrizze a banki átutalásról szóló bankkivonatot vagy számlatörténetet.
Jellemző hibák:
– a közlemény rovatban nem került feltüntetésre a 16-jegyű kód,
– a közleményben a 16-jegyű kódon kívül más adatok (pl. cégnév, adószám, cégjegyzékszám) is feltüntetésre kerültek.
Ha a közzétételi díj átutalásakor hibás volt a közlemény rovat kitöltése, akkor a MÁK-igazolást nem adják ki. A tévesen befizetett összeg a MÁK-tól írásbeli kérelem alapján visszaigényelhető.
A visszautalási kérelem kitöltéséről az alábbi weboldalon található információ:
http://e-beszamolo.im.gov.hu/letoltes-visszautalasi-kerelem.aspx
Ha az átutalás hibás volt, akkor a közzétételi díj befizetését meg kell ismételni, mely történhet átutalással vagy az Igazságügyi Fizetési Portálon keresztül. Átutalás esetén a MÁK-igazolás kiadása több napot is igénybe vehet!
A leggyorsabb megoldás az Igazságügyi Fizetési Portál (IFP) használata, mely az alábbi linken érhető el:
https://fizetes.im.gov.hu/Fizetes
Az IFP-n bankkártyával lehet a közzétételi díjat megfizetni és a befizetést követően szinte azonnal megkapjuk az igazolást.
Az IFP-n keresztüli fizetés esetén is igaz az, hogy nemcsak a vállalkozás bankkártyájával történhet, hanem bárki máséval (pl. tulajdonos, könyvelő) is.
Ha az átutalás helyes volt és mégsem kapta meg az igazolást, akkor reklamációval a Magyar Államkincstárnál élhet.
A Magyar Államkincstár elérhetőségei:
– telefon:
1/452-2910 (1. menü)
20/881-9535
30/344-0045
70/460-9005
– e-mail: illetekigazolas@allamkincstar.gov.hu
Mivel az ügyintézés több napot is igénybe vehet, ezért a beszámoló határidőben történő benyújtása érdekében célszerű a közzétételi díjat újból megfizetni akkor is, ha korábban helyesen jártunk el.
FONTOS!
2016. JANUÁR 1-JÉTŐL A BESZÁMOLÓ KÖZZÉTÉTELE DÍJMENTES, ÍGY AZ ŰRLAPHOZ NEM KELL MÁK-IGAZOLÁST SEM CSATOLNI!
A befizetés visszaigazolása nehézkes, minden évben több ügyfelünk hiába utalja át – helyesen – a 3.000.-Ft közzétételi díjat akkor sem kaja meg a visszajelzést. Már kb. öt társaság kényszertörlésre került ez miatt.
Egyszerűbb megoldáson kellene gondolkodni, pl.az átutalás vagy befizetés másolatban történő mellékelése,stb.
Tisztelettel: Francsics Zoltán